tag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post3607248060677161502..comments2024-03-25T18:46:44.898+01:00Comments on Fieggentrio: Kijk. Zo rijden de Russische treinen met sneeuw! (filmpje)http://fieggentrio.blogspot.com/http://www.blogger.com/profile/09760374797550144323noreply@blogger.comBlogger22125tag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-29962092163120478382016-09-14T10:57:04.004+02:002016-09-14T10:57:04.004+02:00Ik heb het al zo vaak gehad, uren lange vertraging...Ik heb het al zo vaak gehad, uren lange vertragingen vanwege bijvoorbeeld sneeuw. Gaaf om te zien dat ze in Rusland zo met hun treinen dwars door de sneeuw heen rijden. Deden ze dat zo ook maar in Nederland. Maria - houten treinbaanhttps://www.ikonictoys.nl/nl/houten-speelgoed/houten-treinen/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-41692226042339597272012-02-13T17:24:20.024+01:002012-02-13T17:24:20.024+01:00Het filmpje is oud en Amerikaans. Het is goedkoop ...Het filmpje is oud en Amerikaans. Het is goedkoop en te langzaam. Prima als de volgende trein overmorgen gaat. De duurdere Zwitserse methode (sneeuwblazers en ruimen met de hand)werkt prima. De hoge kosten van het Zwitserse treinsysteem zitten hem in de dure kunstwerken en onderhoudsintensieve bergtracéés. In Siberië rijden de treinen regelmatig en netjes op tijd. Iedere locomotief heeft een schuiver voor steenslag en lichte sneeuw. Zware sneeuw zien ze op de radar. Dan gaan speciale ruimers en dienstplichtigen op pad.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-40006720907341109702012-02-12T22:07:52.032+01:002012-02-12T22:07:52.032+01:00Hoezo snappen veel mensen het nog niet?
De NS is ...Hoezo snappen veel mensen het nog niet?<br /><br />De NS is niet de enige die gebruikt maakt van het spoor van Prorail. Hoe zit het dan met<br />die andere bedrijven die van de diensten van Prorail gebruik maken.<br /><br />Hier een citaatje uit het nieuws van Arriva;<br /><br />Arriva is verantwoordelijk voor een groot deel van het treinvervoer in het noorden van het land en maakt daarbij gebruik van het reguliere spoorwegennet. Het vervoerdersbedrijf heeft naar eigen zeggen geen last van de sneeuw omdat het gebruik maakt van Zwitserse treinen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-66228743999842077322012-02-10T20:09:34.535+01:002012-02-10T20:09:34.535+01:00Als bij ons op een traject ook ieder uur slechts é...Als bij ons op een traject ook ieder uur slechts één trein reed ging het ook hier beter. Probleem is dat Nederland het drukst bereden spoornetwerk ter wereld heeft en niet echt aan sneeuw gewend is. Wat geen vrijbrief is er een potje van te maken, maar het wel begrijpelijker maakt.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-28577517387384650662012-02-10T16:04:35.539+01:002012-02-10T16:04:35.539+01:00waarom ns en prorail? tis alleen prorail die de gr...waarom ns en prorail? tis alleen prorail die de grootste fout heb gemaakt. ns heb alleen treinen die over de rails gaan. prorail moet ervoor zorgen dat alles in orde is en goed onderhoud aan de infra. ff voor de duidelijkheid alleen prorail gaat over de infrastructuur(wissels, seinen bovenleiding etc etc). dus niet nsAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-44605045084449653472012-02-10T13:31:07.203+01:002012-02-10T13:31:07.203+01:00Haha inderdaad er staat "crossing" op de...Haha inderdaad er staat "crossing" op de overweg. Dat zal je in rusland niet snel tegenkomen. :-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-31407607487676690962012-02-09T09:52:54.426+01:002012-02-09T09:52:54.426+01:00Het probleem is de wissels die vastvriezen !!!!Het probleem is de wissels die vastvriezen !!!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-21054953422834406282012-02-07T15:29:13.518+01:002012-02-07T15:29:13.518+01:00Helemaal mee eens, we mopperen op de verkeerde!!!Helemaal mee eens, we mopperen op de verkeerde!!!Anitanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-64548536078193753112012-02-07T14:29:25.173+01:002012-02-07T14:29:25.173+01:00intussen rijden er 2 keel zoveel treinen als eind ...intussen rijden er 2 keel zoveel treinen als eind jaren 70. Toen heb ik ook wel eens uren voor Utrecht gestaan terwijl ik naar school ging. Vroeger lijkt altijd alles beter, maar dat is alleen in je beleving.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-32871940109226913362012-02-07T14:27:45.915+01:002012-02-07T14:27:45.915+01:00Ze halen treinen uit de omloop om meer ruimte te m...Ze halen treinen uit de omloop om meer ruimte te maken voor de treinen die wel rijden, als er dan vertraging is krijg je geen file van treinen. Dat is de reden. De ellende wordt veroorzaakt door gestoorde wissels als er 2 treinen voorstaan is het sneller opgelost dan wanneer er 4 staan.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-14679001006087553842012-02-06T22:00:10.032+01:002012-02-06T22:00:10.032+01:00Mijn vader werkte in de jaren 1970 t/m 1998 bij ns...Mijn vader werkte in de jaren 1970 t/m 1998 bij ns <br />en ja dus ook in de tijd dat er heel veel sneeuw lag en toen reden wel gewoon treine terwijl het in 78,79 en 80 veel meer lag dan dat kleine beetje wat we nu hebben dus wat zeurt ns nu maar het probleem ligt idd bij prorail en niet bij ns zel, want die onderhouden de sporen en alles er om heen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-18871303751185963992012-02-06T18:41:53.857+01:002012-02-06T18:41:53.857+01:00@Anoniem Feb 6, 2012 08:59 AM,
Onzin! De NS haal...@Anoniem Feb 6, 2012 08:59 AM, <br /><br />Onzin! De NS haalt uit 'voorzorg' treinen uit de dienstregeling. Moeten ze niet doen. Dat veroorzaakt JUIST ellende. Als er 1 of 2 treinen over dat stuk kunnen, kan je beter 4 treinen erover heen sturen zodat de wissels niet vastvriezen.. Dan houdt je het beter in beweging. De NS haalt zelf de treinen aan de kant.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-84679099368712867452012-02-06T18:31:28.125+01:002012-02-06T18:31:28.125+01:00Dat kan wel op open vlaktes.Maar het grootste gede...Dat kan wel op open vlaktes.Maar het grootste gedeelte van het spoor in Nederland loopt door bebouwde gebieden.Lekker als je zo'n lading over je heen krijgtAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-76792721248008659242012-02-06T18:11:22.318+01:002012-02-06T18:11:22.318+01:00Mooie film, maar nu het hele verhaal. Als het in A...Mooie film, maar nu het hele verhaal. Als het in Amerika (en Canada) sneeuwt rijdt er eerst helemaal geen trein meer en wordt er daarna geschoven zolas zichtbaar op het filmpje. Daarna komt de treinenloop weer op gang. En dat terwijl ze ieder jaar veel sneeuw hebben. We moeten in Nederland niet zo zeuren over een verstoorde treinenloop. In de eerste plaats hebben we hier een heel intensieve treinenloop ipv één keer per dag zoals in het filmpje. Complimenten voor ProRail en NS!! Natuurlijk kan de informatie naar de reiziger beter, maar dat moet de politiek zich aantrekken met alle ongecontroleerde privatiseringen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-85238890662034430482012-02-06T17:59:35.178+01:002012-02-06T17:59:35.178+01:00Wat een emoties.....Veel mensen snappen het nog st...Wat een emoties.....Veel mensen snappen het nog steeds niet.<br />NS rijd treinen, Prorail zorgt voor de wegen (spoor).<br />Als de wegen niet okay zijn dan kan NS niet rijden, hoe graag zij dit ook willen.<br /><br />Waarom wordt Verkeer en waterstaat niet aan de schandpaal genageld als er bijna 1000km file staat?<br /><br />De Marktwerking die zo goed zou zijn voor u en mij dat is de ware schuldige. En wie heeft dat allemaal bedacht....? Juist ja de Overheid. Die belazerd de boel, en ze doen het zo geraffineerd dat velen van u dit niet in de gaten lijken te hebben.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-74512716967830447632012-02-06T17:22:53.952+01:002012-02-06T17:22:53.952+01:00Hier kunnen ProRail en NS een voorbeeld aan nemen,...Hier kunnen ProRail en NS een voorbeeld aan nemen,sukkels!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-67797315193657195692012-02-06T17:21:34.475+01:002012-02-06T17:21:34.475+01:00Hier kan de NS cq Prorail een puntjes aan zuigen,s...Hier kan de NS cq Prorail een puntjes aan zuigen,sukkels!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-42944314928781648702012-02-06T17:07:54.920+01:002012-02-06T17:07:54.920+01:00Diesel treinen!Diesel treinen!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-6272607304926897732012-02-06T16:36:00.500+01:002012-02-06T16:36:00.500+01:00Klopt..dit is niet Rusland. Film staat al hele poo...Klopt..dit is niet Rusland. Film staat al hele poos op dit soort sites. Wat anoniem zegt is juist...kijk filmpje maar keer compleet uit. Valse info dus van nu.nl.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-53653315015921750322012-02-06T16:34:06.609+01:002012-02-06T16:34:06.609+01:00waar zijn hier de bovenleidingen en de wissels? on...waar zijn hier de bovenleidingen en de wissels? onze treinen doen het ook wel maar al die troep er omheenAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-26779505063094224022012-02-06T16:19:25.494+01:002012-02-06T16:19:25.494+01:00Gribou
06 feb 2012 15:56
Dus de minister m...Gribou <br /> <br />06 feb 2012 15:56<br />Dus de minister moet niet ter rade gaan bij de Zwitserse spoorwegen maar bij de Russische , misschien dat het dan ooit nog eens goed komt hier .<br />gr Greethttp://fieggentrio.blogspot.com/https://www.blogger.com/profile/09760374797550144323noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1448081254159914956.post-1401658105423713182012-02-06T16:11:40.733+01:002012-02-06T16:11:40.733+01:00Dat is niet rusland, dat is USA (kijk naar het bor...Dat is niet rusland, dat is USA (kijk naar het bord: "Crossing") En die trein loopt een stukje verderop vast, zoek maar iets verder op <br />Youtube.Anonymousnoreply@blogger.com