maandag 6 februari 2012

Kijk. Zo rijden de Russische treinen met sneeuw! (filmpje)


Als er in Nederland ook maar 2 cm sneeuw ligt, ligt het hele land plat. Neem nu de afgelopen dagen bij de NS. Alles ging fout. Uren lange vertragingen, veel gestrande reizigers, wissels kapot, bovenleidingen stuk.
Hoe gaat dat in andere landen?


Nou, neem Rusland, een land met ijskoude winters met sneeuw en ijs.
Wat doen de treinen daar? Bekijk het filmpje maar.

Geen vertraging, nee, gewoon volle kracht vooruit.

Kijk ook eens op http://5-five-5.blogspot.nl/

22 opmerkingen:

  1. Dat is niet rusland, dat is USA (kijk naar het bord: "Crossing") En die trein loopt een stukje verderop vast, zoek maar iets verder op
    Youtube.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gribou

    06 feb 2012 15:56
    Dus de minister moet niet ter rade gaan bij de Zwitserse spoorwegen maar bij de Russische , misschien dat het dan ooit nog eens goed komt hier .
    gr Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waar zijn hier de bovenleidingen en de wissels? onze treinen doen het ook wel maar al die troep er omheen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt..dit is niet Rusland. Film staat al hele poos op dit soort sites. Wat anoniem zegt is juist...kijk filmpje maar keer compleet uit. Valse info dus van nu.nl.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier kan de NS cq Prorail een puntjes aan zuigen,sukkels!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. waarom ns en prorail? tis alleen prorail die de grootste fout heb gemaakt. ns heb alleen treinen die over de rails gaan. prorail moet ervoor zorgen dat alles in orde is en goed onderhoud aan de infra. ff voor de duidelijkheid alleen prorail gaat over de infrastructuur(wissels, seinen bovenleiding etc etc). dus niet ns

      Verwijderen
  6. Hier kunnen ProRail en NS een voorbeeld aan nemen,sukkels!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een emoties.....Veel mensen snappen het nog steeds niet.
    NS rijd treinen, Prorail zorgt voor de wegen (spoor).
    Als de wegen niet okay zijn dan kan NS niet rijden, hoe graag zij dit ook willen.

    Waarom wordt Verkeer en waterstaat niet aan de schandpaal genageld als er bijna 1000km file staat?

    De Marktwerking die zo goed zou zijn voor u en mij dat is de ware schuldige. En wie heeft dat allemaal bedacht....? Juist ja de Overheid. Die belazerd de boel, en ze doen het zo geraffineerd dat velen van u dit niet in de gaten lijken te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens, we mopperen op de verkeerde!!!

      Verwijderen
  8. Mooie film, maar nu het hele verhaal. Als het in Amerika (en Canada) sneeuwt rijdt er eerst helemaal geen trein meer en wordt er daarna geschoven zolas zichtbaar op het filmpje. Daarna komt de treinenloop weer op gang. En dat terwijl ze ieder jaar veel sneeuw hebben. We moeten in Nederland niet zo zeuren over een verstoorde treinenloop. In de eerste plaats hebben we hier een heel intensieve treinenloop ipv één keer per dag zoals in het filmpje. Complimenten voor ProRail en NS!! Natuurlijk kan de informatie naar de reiziger beter, maar dat moet de politiek zich aantrekken met alle ongecontroleerde privatiseringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat kan wel op open vlaktes.Maar het grootste gedeelte van het spoor in Nederland loopt door bebouwde gebieden.Lekker als je zo'n lading over je heen krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Anoniem Feb 6, 2012 08:59 AM,

    Onzin! De NS haalt uit 'voorzorg' treinen uit de dienstregeling. Moeten ze niet doen. Dat veroorzaakt JUIST ellende. Als er 1 of 2 treinen over dat stuk kunnen, kan je beter 4 treinen erover heen sturen zodat de wissels niet vastvriezen.. Dan houdt je het beter in beweging. De NS haalt zelf de treinen aan de kant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze halen treinen uit de omloop om meer ruimte te maken voor de treinen die wel rijden, als er dan vertraging is krijg je geen file van treinen. Dat is de reden. De ellende wordt veroorzaakt door gestoorde wissels als er 2 treinen voorstaan is het sneller opgelost dan wanneer er 4 staan.

      Verwijderen
  11. Mijn vader werkte in de jaren 1970 t/m 1998 bij ns
    en ja dus ook in de tijd dat er heel veel sneeuw lag en toen reden wel gewoon treine terwijl het in 78,79 en 80 veel meer lag dan dat kleine beetje wat we nu hebben dus wat zeurt ns nu maar het probleem ligt idd bij prorail en niet bij ns zel, want die onderhouden de sporen en alles er om heen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. intussen rijden er 2 keel zoveel treinen als eind jaren 70. Toen heb ik ook wel eens uren voor Utrecht gestaan terwijl ik naar school ging. Vroeger lijkt altijd alles beter, maar dat is alleen in je beleving.

      Verwijderen
  12. Het probleem is de wissels die vastvriezen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha inderdaad er staat "crossing" op de overweg. Dat zal je in rusland niet snel tegenkomen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als bij ons op een traject ook ieder uur slechts één trein reed ging het ook hier beter. Probleem is dat Nederland het drukst bereden spoornetwerk ter wereld heeft en niet echt aan sneeuw gewend is. Wat geen vrijbrief is er een potje van te maken, maar het wel begrijpelijker maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoezo snappen veel mensen het nog niet?

    De NS is niet de enige die gebruikt maakt van het spoor van Prorail. Hoe zit het dan met
    die andere bedrijven die van de diensten van Prorail gebruik maken.

    Hier een citaatje uit het nieuws van Arriva;

    Arriva is verantwoordelijk voor een groot deel van het treinvervoer in het noorden van het land en maakt daarbij gebruik van het reguliere spoorwegennet. Het vervoerdersbedrijf heeft naar eigen zeggen geen last van de sneeuw omdat het gebruik maakt van Zwitserse treinen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het filmpje is oud en Amerikaans. Het is goedkoop en te langzaam. Prima als de volgende trein overmorgen gaat. De duurdere Zwitserse methode (sneeuwblazers en ruimen met de hand)werkt prima. De hoge kosten van het Zwitserse treinsysteem zitten hem in de dure kunstwerken en onderhoudsintensieve bergtracéés. In Siberië rijden de treinen regelmatig en netjes op tijd. Iedere locomotief heeft een schuiver voor steenslag en lichte sneeuw. Zware sneeuw zien ze op de radar. Dan gaan speciale ruimers en dienstplichtigen op pad.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb het al zo vaak gehad, uren lange vertragingen vanwege bijvoorbeeld sneeuw. Gaaf om te zien dat ze in Rusland zo met hun treinen dwars door de sneeuw heen rijden. Deden ze dat zo ook maar in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen