De leukste verklaring: dat heeft met ons evolutionaire verleden als jagers-verzamelaars te maken.
Mannen zijn jagers.
Zij gaan op zoek naar hun prooi en zodra zij die gevangen hebben, vinden zij het wel best.
Vrouwen zijn verzamelaars.
Ooit zochten zij naar de beste besjes in het bos.
En nu zoeken ze dus graag naar de beste koopjes.
Maar als je kijkt naar het recente verleden, valt er ook een heel andere verklaring te geven.
Er is voor vrouwen gewoon veel meer te winkelen.
Winkelcentra zijn ontworpen op vrouwen en hun interesses.
Traditioneel verdiende de man het geld en deed zijn vrouw inkopen.
Winkeliers en adverteerders gooiden allen in de strijd om vrouwen te verleiden tot kopen.
En vrouwen speelden het spel graag mee.
Shoppen werd hun manier om beslissingen te nemen en zichzelf te laten gelden.
meer op http://5-five-5.blogspot.nl/
meer op http://5-five-5.blogspot.nl/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten