zondag 16 september 2012

Stierenvechter overleeft miraculeus wilde aanval van een stier. (video)



 "Trop is te veel!", besloot Cristobal Piñero na een wilde aanval door een stier van 900 kg. De 59-jarige Spaanse toreador werd tijdens de stierenfeesten in Monovar plots aangevallen door een dolgedraaide stier. Het ontketende beest gooide zijn weerloze slachtoffer tot twee keer toe met zijn horens de lucht in en vertrappelde de man (zie video). "Enkel door mijn hoofd net op tijd weg te draaien, leef ik nu nog", getuigt Piñero vanop zijn ziekenhuisbed. De toreador is er met een gebroken schouder en pols en twee verbrijzelde ribben gezien de omstandigheden er nog goed vanaf gekomen. "Dit was wel mijn laatste optreden in de stierenarena."


Vliegt door de lucht
Maar wel dus bijna met de dood van een toreador. Toen Cristobal Piñero op een soort piramide stond, zette de uitgedaagde stier plots de aanval in. Met vol geweld stormde de kolos van 900 kg op zijn prooi af en gooide die brutaal in de lucht. Piñero landde enkele meters lager in het zand en werd een tweede keer aangevallen en nu ook vertrappeld door het dolgedraaide beest.

 

Bij bewustzijn
"Het was eigenlijk mijn eigen schuld", bekent Piñero. "Ik nam gewoon te veel risico's en was er te gerust in dat er niks kon gebeuren. Ik had ook nooit verwacht dat de stier zo snel op die piramide zou kunnen spurten. Hij kreeg me te pakken en ik voelde me absoluut niet op mijn gemak. Toen hij me tegen de grond smakte en ik hem van de trappen zag stormen, dacht ik echt dat mijn laatste uur geslagen had. Gelukkig bleek ik bij bewustzijn en ik kon ik heel nipt aan de dood ontsnappen door op het allerlaatste moment mijn hoofd weg te trekken. Een van zijn horens passeerde op enkele centimeters van mijn hoofd. Anders was ik echt wel dood geweest."


Ik vind het leuk als u wilt reageren. 
U kunt gebruik maken van het formulier hieronder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten