zondag 1 juli 2012

Schending van mensenrechten: Hondenbelasting.



Een Duitse advocaat heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens gevraagd om de hondenbelasting af te schaffen. Elmar Vitt uit Salzhausen bij Hamburg vindt de belasting een aantasting van het privéleven en discriminerend. Katten, paarden en hamsters zijn immers belastingvrij. Landen als Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje hebben de hondenbelasting al afgeschaft.




Hondenbelasting moet in heel Nederland worden afgeschaft!!

 'Ik kan het best betalen, maar geen beschaafd mens kan de platte leugen aanvaarden dat dit een gerechtvaardigde belasting op luxe is', meent de advocaat, zelf baasje van een Yorkshire terrier. Zijn kansen bij het hof in Straatsburg zijn moeilijk in te schatten. De uitspraak heeft ook gevolgen voor Nederland.

In Nederland heffen sommige gemeenten de belasting nog. De begrote opbrengst uit hondenbelasting is toegenomen van 43 miljoen euro in 2001 naar 58 miljoen euro in 2011, aldus het CBS.

In Schiedam gaat de hondenbelasting gewoon in de algemene pot. Niets extra's voor de honden. Gewoon extra geld innen. Slaat nergens op. En dan de enorme verschillen in Nederland. De ene gemeente vraagt niets. De andere gemeente vraagt wel 160 euro voor een erste hond. Voor een tweede hond vaak het driedubbele.

Voor mijn olifanten, kamelen, gorilla's en giraffen hoef ik gelukkig niets te betalen!


4 opmerkingen:

  1. We worden met zijn allen stapelgek van al die belastingen. Laatst heb ik me vediept in mijn energierekening. bestaat voor het grootste deel uit belastingen.
    Hondenbelasting, het is echt van de zotte.Er worden zelfs ambtenaren van betaald. Die houden toezicht binnenkort worden de uitwerpselen gewogenen moet je naar gewicht van de poep betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een enorme hekel aan honden maar ben het eens met dit artikel. Als je op een paard zit mag dat beest de hele straat onder poepen & dat vindt iedereen ok. Qua vervuiling is dat wel een stukje erger dan een hond hier en daar. Het idee van de vervuilder betaald is prima, maar dan wel alle vervuilers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vind schandalig binnekort moet zelf betalen als je thuis plassen,dat ze bij de rijken gaan bedelen,,,,,,,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe gaat het nu verder??????????? Het zou aangekaart worden bij het"Europees Hof voor de Rechten van de Mens" maar hebben er verder niets meer over gehoord en ik moet nog steeds hondenbelasting betalen. Is dit het zoveelste probleem dat aangekaart zou worden en met een sisser afloopt???????

    BeantwoordenVerwijderen