zondag 15 december 2013

Hotelkamers.


Een hotelkamer, dat is een kamer met een bed. 
Daar denk je verder niet bij na. 
Toch?  
Want wist je dit al over hotelkamers?


1. In Nederland is Den Haag de stad met de schoonste hotelkamers. 
Wereldwijd scoren Tokio, Warschau en Helsinki het best.


2. Objecten die het meest vervuild zijn in een hotelkamer: de afstandsbediening, de telefoon en het lichtknopje.


3. In Nederland staan 4604 hotels. 
Omgerekend per inwoner is Vlieland de gemeente met het grootste aantal hotels.


4. Ook wanneer je een niet-rokenkamer hebt in een hotel waar elders wel mag worden gerookt, krijg je schadelijke tabaksstoffen binnen. 
Amerikaans onderzoek liet zien dat die zich volop verspreiden via het luchtcirculatiesysteem.


5. Het hotel met de meeste kamers staat in Mekka, in Saoedi-Arabië. 
Het Mecca Royal Hotel Clock Tower heeft 8000 kamers, verdeeld over drie torens. 
Het Izmailovo-hotel in Moskou heeft 7500 kamers.


6. 89 procent van de mensen die een hotelkamer boeken via internet zeggen dat ze zich bij hun keuze laten beïnvloeden door de reviews.


7. Enkele beroemdheden die aan hun einde kwamen in een hotel: schrijver Oscar Wilde (1900, kamer 16 van Hotel d’Alsace in Parijs), zangeres Janis Jopin (1970, kamer 105 van het Landmark Hotel, nu Highland Gardens Hotel, in Hollywood), politicus Robert Kennedy (1968, beschoten in het Ambassador Hotel in Hollywood, in het ziekenhuis overleden), Martin Luther King (1968, vermoord op het balkon van kamer 306 van het Lorraine Motel in Memphis, Tennessee, nu een museum), zanger Michael Hutchence van de Australische band INXS (1997, hing zich op in kamer 524 van het Ritz Carlton Hotel in Sydney), Herman Brood (2001, sprong van het Hilton Hotel in Amsterdam).


8. Wanneer hotelgasten via een bordje in de badkamer wordt gevraagd de handdoeken te hergebruiken, geeft 35 procent daar gehoor aan. 
Wanneer op het bordje staat dat de meeste gasten van het hotel hun handdoeken hergebruiken, doet 44 procent het. 
Staat er op het bordje dat de meeste gasten die eerder op dezelfde kamer logeerden hun handdoeken opnieuw gebruikten, dan volgt 49 procent het verzoek op.


9. In een onderzoek onder 8600 hotelgasten door Hotel.com zegt 15 procent van de Nederlanders wel eens wat te hebben gestolen in een hotelkamer. 
Daarmee staan we internationaal op de op één na gunstigste plaats: alleen Denen stelen nog minder. 
Colombianen jatten veel meer, zeggen ze: 43 procent neemt dingen mee uit een hotelkamer (shampooflesjes en zeepjes tellen we nu even niet mee). 
Meestal gaat het om boeken, tijdschriften en handdoeken. 
Chinezen hebben een wat merkwaardige voorkeur voor lampen, klokken en schilderijen.


10. Een hotelkamer zonder WiFi kan echt niet meer. 
De aanwezigheid van gratis draadloos internet is van groot belang voor de waardering van een hotel. 
Gasten vinden het desgevraagd zelfs belangrijker dan een televisie, een bad, een koelkast of een minibar.

meer op http://5-five-5.blogspot.nl/



Bron: M. Traa

7 opmerkingen:

  1. Wat een leuke en interessante feitjes! Ik werk zelf bij een hotel in Noord-Brabant en sommige dingen komen me bekend voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk overzicht! Ik ben toevallig afgelopen weekend wezen overnachten in hotel de Klok in Breda. Ik was er zeer tevreden over. Fijne kamers en bovenal een hele goede service! Dit is de website van het hotel: http://www.hotel-de-klok.nl/. Veel dingen komen me bekend voor in dit overzichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een grappige feitjes. Belachelijk trouwens dat Chinezen zoveel qua decoratie meenemen. Gelukkig zijn wij Nederlanders daar een stuk netter in, haha! Sowieso vind ik het prettig om in eigen land een hotel te boeken, lekker dichtbij en vertrouwd, maar toch spannend in een nieuwe omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig om dit te lezen!
    Feit 8 vond ik nogal teleurstellend. ik hoop dat er in de toekomst meer aandacht wordt besteed aan het milieu.

    Volgende maand gaan mijn man en ik een weekendje naar Breda. Ik heb gereserveerd bij hotel-de-klok . Ik had hier van vrienden hele goede verhalen over gehoord!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stelen uit de hotelkamer het moet niet gekker worden! Helaas is dit inderdaad vaak het geval.. Wij hebben zelf een hotel in Breda waar dit vaak word gedaan, ze zouden nog eens een goed systeem moeten verzinnen om dit tegen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke weetjes zeg! Het is niet verrassend dat de meeste mensen zich laten leiden door recensies van andere mensen. Ik maak me daar zelf uiteraard ook schuldig aan :)Het zelfde geld ook voor restaurants.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gadsiedarrie die afstandsbediening! Die raak ik in het volgende hotel nooit meer aan!

    BeantwoordenVerwijderen