dinsdag 20 maart 2012

Top 13 van de "lelijkste" dieren ter wereld.



1. Californische condor
In de lucht is de Californische condor een heel opmerkelijk dier. 
 Hij lijkt uiterst gracieus als hij boven de canyons en woestijnen van de Amerikaanse westkust vliegt. 
Van dichtbij oogt de condor misschien iets minder mooi. 
Hij heeft een kale kop en dat blijkt heel handig voor een roofvogel. 
Zo zouden veren op zijn kop onder het bloed komen te zitten bij de jacht op grote prooien.




2. Blobvis
Wat mij betreft de meest bizarre verschijning uit dit lijstje. 
De blobvis lijkt meer op een bol slijm dan op een vis. 
Maar in werkelijkheid is het uiterlijk van de blobvis een briljant concept.
 De vis leeft in heel diepe wateren en zijn puddingachtige lichaam maakt het mogelijk om ook in deze diepten - waar de druk enorm hoog is - te blijven drijven.




3. Naakte molrat
Knaagdieren zijn al niet geliefd bij de meeste mensen en de naakte molrat zal door zijn uiterlijk niet meteen een uitzondering worden. 
 De dieren leven onder de grond en hebben dus geen nood aan een goed zicht. Ook het gebruik van haren op hun huid heeft te maken met hun leefomgeving. Maar ook deze dieren beschikken over bijzondere eigenschappen. 
Zo kan de naakte molrat tot 30 jaar oud worden en het dier beschikt over een opvallende weerstand tegen kanker.




4. Neusaap
Je hoeft niet lang naar de foto te kijken om te raden hoe deze aap aan zijn naam gekomen is. 
 Een verkoudheid lijkt eens zo erg bij dit dier, maar niets is minder waar. 
Hoe groter de neus, hoe beter voor de neusaap.
 Vrouwtjes raken namelijk opgewonden door grote neuzen. 
De neuzen helpen de apen ook om waarschuwingsklanken uit te stoten.




5. Knobbelzwijn
Het knobbelzwijn beschikt over een snuit zoals andere varkens, een wratachtige kromming aan het gezicht en zelfs manen die over hun rug lopen. 
Toch blijken ook deze dieren zich heel goed aangepast te hebben aan de wilde omgeving waarin ze leven.




6. De stermol
De meest bizarre neus is misschien wel die van de stermol. 
De neus bestaat uit 22 aanhangsels die eigenlijk meer dienen om te voelen dan te ruiken. 
Alsof er vingers uit z'n neus groeien. 
Die dienen echter als sensoren die het voor de stermol mogelijk maken om zich onder de grond te bewegen.




7. Vingerdier
Het vingerdier leeft in Madagascar en heeft veel weg van een gremlin. 
Opvallend is hun heel sterk ontwikkelde middelvinger die ze gebruiken om in boomstammen naar insecten te graaien. 
En ze hebben er ook niet veel belang bij om er goed uit te zien, aangezien vingerdieren enkel 's nachts buiten komen.




8. Zeeduivel
We kennen deze vissoort vooral op culinair gebied. 
Hoewel de vis hoegenaamd niet lekker oogt, wordt hij wel veel gegeten. 
De zeeduivel lijkt zo grotesk dat men hem wel eens verward met de monniksvis, een fabeldier uit de mythologie.




9. Afrikaanse maraboe
Van de ooievaar hebben we doorgaans een positief beeld, maar de Afrikaanse maraboe zien we toch liever geen baby afleveren. 
Het dier kan anderhalve meter hoog worden en tot drie meter breed zijn als het zijn vleugels uitslaat. 
Net als de condor heeft de maraboe geen veren op zijn hoofd, omdat het een bloeddorstige jager is die mogelijk zelfs een flamingo zou durven aanvallen.




10. Zeeolifant
Deze zeehonden beschikken net als olifanten over een soort slurf. 
Daarmee maken ze een luid snurkend geluid, ideaal om hun territorium af te bakenen. 
Ze zijn ook ontzettend snel. 
Sommige zeeolifanten zouden sneller over het zand schuiven dan mensen kunnen lopen.




11. Hoefijzerneus
Het lijkt eigenlijk een beetje alsof deze vleermuis tegen een hoefijzer is aangevlogen. 
Maar hun weinig aantrekkelijke uiterlijk maakt het mogelijk om geluidsgolven vlotter waar te nemen. 
Daardoor kunnen ze zich sneller voortbewegen.





12. Roodlippige vleermuisvis
Zelfs lippenstift kan deze vissoort niet helpen. 
En al even vreemd als hun rode lippen is het feit dat de vis zich vaak al lopend over de bodem voortbeweegt. 
De vin dient vooral om prooien aan te trekken.




13. Hyena
Misschien wel het bekendste dier uit de lijst. 
Het is dan ook geweten dat de hyena niet uitblinkt dankzij zijn uiterlijk. 
Maar hyena's beschikken ook over de nodige humor en staan bekend om hun lach.

meer op http://5-five-5.blogspot.nl/

http://dorpenstedennederland.blogspot.nl/

48 opmerkingen:

  1. Hyena hoort niet in de lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hyena is een prachtdier dat hoort hier totaal niet bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hyena is een heel mooi dier er uit halen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. helemaal mee eens hoor!!!

      Verwijderen
    2. zeweraar hyenas zijn zoo lelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Verwijderen
  4. Kan mijn buurman er nog in?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. al deze dieren zijn mooi om de reden dat ze leven. niet iedereen kan mooi zijn. waarom denk je anders dat ze dil lichaam hebben een neusaap is erg slim en de blobvis eet de gevaarlijke stoffen voor de kleine visjes uit het water. je ziet iedereen heeft zijn redenen en iedereen is mooi op een andere manier

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn vader hoort er in thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hyena moet er echt uit, ik vind het echt geen lelijk beest.En de blobvis moet op 1 als ik dat beest zie word ik al misselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik wist van de helft van deze dieren niet eens dat ze bestonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihi, ik vind die condor best wel een mooi beestje, grappig kopke...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. de blobvis moet van mij ook op nummer 1 van e engste dieren van de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weetje hoe facking mooi een blobvis is ;$

      Verwijderen
  11. ha ha ik wist niet eens dat die condor bestond maar de hyena moet er echt uit ik vind ze best mooi zet er anders een naakte kat of hond mij je weet wel zoon klijn besstje zonder haar en met een tong uit zijn bek en een ratten staartje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. IK MIS MIJN SCHOONMOEDER..............

    BeantwoordenVerwijderen
  13. die blobvis is echt superlelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Elk dier is mooi,
    op zijn eigen manier.
    Deze lijst is dus pure onzin!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. IK vind dit super horny ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jullie zijn poepdrollen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. blobvis hoort hier zeker weten niet bij... dat is het coolste dier ooit gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Blopvis is geen dier, dat zijn de gemuteerde mensen uit atlantis !!! Hyena 4 life, biatch. Stay cool .

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind dat de hyena niet in deze lijst thuis hoort het is een mooi dier er zijn zo veel dieren die lelijker zijn dan een hyena want een hyana is mooi voor de 2de keer zet er van mijn part een fucking vlieg in ofs ik vind dat zulke gore beestjes!! #heyena's♥♥♥♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. moesten ze eens van mensen maken, zo'n lijst, kon je pas echt lachen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Naakte molrat verdient het niet om op deze lijst te staan��

    BeantwoordenVerwijderen
  22. dit heeft echt mijn leven veranderd. Door deze dieren besef ik dat ik het leven waard ben, dat het leven zin heeft, dat ik mooi ben zoals ik ben! Bedankt ik zal hier nog vaak aan terug denken, als ik thuis in mijn bed lig te huilen. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen