Tot 2006 schreef de mediawet voor dat er tenminste 20 minuten moeten zitten tussen 2 reclameblokken.
De commerciele zenders hielden dat aan als ritme voor de blokken.
Er zijn geen afspraken gemaakt.
Maar aangezien programma's veelal op hetzelfde tijdstip beginnen, bijvoorbeeld rond prime-time (8 uur 's avonds), zenden ze vaak op dezelfde momenten reclames uit.
Dat komt goed uit, want zappen heeft dan geen zin.
Sinds 2006 mag je vaker reclame maken.
Vooral de zenders SBS 6 en Veronica zijn aan het experimenteren geslagen door vaker kortere reclameblokken uit te zenden.
Programma's kregen daardoor een heel ander ritme en de reclameblokken op de verschillende zenders vielen minder vaak samen.
Maar de kijkers klaagden steen en been over deze 'Amerikaanse toestanden', waardoor de zenders het experiment snel stopten en terugkeerden naar het 20 minuten ritme waarmee we inmiddels vertrouwd zijn.
meer op http://5-five-5.blogspot.nl/
meer op http://5-five-5.blogspot.nl/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten