vrijdag 27 januari 2012

In crisis dragen mannen gekleurd ondergoed


De verkoop van roze mannenslips steeg de afgelopen maanden aanzienlijk in Groot-Brittannie.
Blijkbaar zoeken mannen hun heil bij kleurrijke onderbroeken om zichzelf op te vrolijken tijdens deze economische crisis, dat blijkt uit een onderzoek van een ondergoedmerk.



De Britse ondergoedfabrikant Jockey beweert dat de verkoop van hun felgekleurde slips de laatste zes maanden gemiddeld met 60 procent steeg.
Vooral babyroze exemplaren vliegen de deur uit.
Maar ook kleuren als babyblauw, oranje en lichtgroen doen het goed.
Uit eerder onderzoek bleek al dat ook vrouwen zichzelf tijdens de economische crisis met kleine verwennerijen, als een nieuwe lipstick, willen opvrolijken.


Volgens Jockey was hetzelfde effect merkbaar tijdens de crisis in Amerika van '35.
Toen kozen mannen massaal voor boxershorts met exotische prints boven hun normale, eenvoudige onderbroeken.
Dankzij dit ondergoed konden ze vluchten uit de harde realiteit.
"Wanneer het slecht gaat met de economie, maken mensen vaak kleine onbewuste veranderingen in hun koopgedrag", aldus een woordvoerster van Jockey.
"Mannen hebben het gevoel dat ze de controle aan het verliezen zijn, daarom doen ze kleine dingen om hun humeur te verbeteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen