maandag 13 februari 2012

Het grootste paard ter wereld.


In het Canadese Tupperville loopt het grootste paard ter wereld rond.
Volgens metingen zou het dier 2.05 (van hoef tot schouder) groot zijn en meer dan 1.300 kilogram wegen.
Daarmee steekt de tienjarige Poe het Texaanse paard Remington, dat 2.03 meet, de loef af.


"Binnenkort hoop ik de jongens van het Guinnes Book of World Records naar hier te halen", zegt eigenares Shereen Thompson in de Daily Mail.

Iedereen wil tegenwoordig de immens populaire Poe, genoemd naar auteur Edgar Allen Poe, zien.


Daarom schuimt Thompson de ene beurs na de andere af.
"Toch houden de toeschouwers afstand, want zo'n kolos kan keihard uithalen.
Ik heb het al mogen ondervinden.


Toen hij een keertje wou spelen, sleurde hij me meters ver mee.
Poe'tje kent zijn eigen krachten niet."

5 opmerkingen:

  1. wouw... ik vond het al heel wat toen ik op een paard van 1.70 reed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb wel eens op een paard van 1.96 m maar toch is dit wel nog hoger!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb wel eens op een paard van 1.96 m gereden maar dit is nog hoger!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waarom meeten ze n paard van hoef tot schouder

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat dat de schoft hoogte is en een paard kan zn hoofd omhoog en omlaag doen en dan kan de lengte steeds anders zijn

      Verwijderen