zaterdag 4 februari 2012

Ontroerend mooi: dochtertje knipt haren van mama met kanker. (filmpje)


Voor veel vrouwen die te maken krijgen met kanker, is het punt waar ze hun haren beginnen te verliezen confronterend en moeilijk te verbijten. 
Voor kinderen is het vaak nog moeilijker om te zien hoe hun moeders zo onder de ziekte lijden. 
Sara Duncan besloot deze ervaring te vereeuwigen op een positieve en bijzonder emotionele manier.


De 44-jarige Sara lijdt aan borstkanker en door de chemotherapie begon ze beetje bij beetje haar haren te verliezen. 
Omdat ze echter vastbesloten was hiervan een positieve ervaring te maken, mocht haar dochtertje Lola de door chemo uitgedunde haarbos knippen en afscheren. 
Het moment werd vereeuwigd in een slow motion filmpje van drie minuten, waarin moeder en dochter lok na lok glimlachen naar elkaar.

Omdat familie en vrienden zodanig ontroerd waren door het beeldmateriaal, besloten ze het op te laden op YouTube, om de realiteit van borstkanker in beeld te brengen en bij te dragen aan het bewustmakingsproces.


5 opmerkingen:

  1. Ofsen

    04 feb 2012 14:30
    heel ontroerend om te zien. vreselijke ziekte. te vaak meegemaakt in mijn omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog geen jaar geleden heb ik mijn vrouw verloren als gevolg van kanker. Ze stierf 84 minuten na de geboorte van ons derde kleinkind. Dit filmpje bracht weer veel emoties los. Ik roep alle stellen op extra zuinig en lief voor elkaar te zijn zolang je elkaar nog hebt. Die kleine onenigheden die er wel eens zijn, wegen niet op tegen het verlies van een partner. DPA

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat deze wijze doch trieste woorden veel mensen ontroeren aan het denken zetten.Ik wens u nog veel sterkte toe en hopelijk nog veel plezier met uw kinderen en kleinkindjes
      MVG

      Verwijderen
  3. Ik heb het zelf net achter de rug, en weet hoe het is zonder haar. Heb nu weer krullen terug, en LEEF

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is al weer bijna 8 jaar geleden dat bij mijn moeder borstkanker werd geconsateerd, en na bijna 3 jaar strijd is ze er sinds 2006 niet meer. Ik herken het heel erg en het maakt veel in me los. iedereen die het op dit moment meemaakt of meegemaakt heeft heel veel sterkte, hopelijk komt het nog eens zo ver dat de ziekte niet meer zo veel levens eist. Na zo'n filmpje ga je weer eens nadenken over wat er werkelijk belangrijk is in je leven en niet wat anderen belangrijk (in je leven )vinden.

    BeantwoordenVerwijderen