woensdag 16 januari 2013

Was een lepel levertraan ergens goed voor?



Levertraan bevat een hoop gezonds.
Er zitten omega-3-vetzuren in, goed voor hart en bloedvaten en vitamine A en D, goed voor ogen en botten.
Daarvan kreeg je vroeger niet altijd vanzelf genoeg binnen.




Het nadeel is dat levertraan nogal vies kan zijn als er nog stukjes vis in zit.
Bovendien zitten die gezonde ingredienten tegenwoordig ook voldoende in ons dagelijks eten.
Zoals in margarine, een uitvinding uit de 19e eeuw.
Als mensen toch denken dat ze extra vitaminen en gezonde vetten nodig hebben, nemen ze nu liever pillen.




Toch wordt levertraan nog steeds verkocht: in een zuivere vorm.
Voor de zekerheid zit het spul meestal in capsules, zodat je er echt niets van proeft.

Moest u dat ook slikken?



1 opmerking:

  1. Nou, wat me verbaast is dat er stukje vis zouden zitten. Wij leerden dat levertraan van de walvis afkomstig was. En het woord zegt het al: levertraan - lever. Maar ik weet het ook niet, ik heb het vanuit mijn jeugd onthouden, meer niet. En jawel, ik kreeg op kostschool extra levertraan in te nemen. Er zat sinaasappelsmaak aan, haha. Maar lekker? Nee, dat niet. Ach, er was wel meer niet lekker in die tijd.

    BeantwoordenVerwijderen