maandag 7 mei 2012

EK-voetbalregels voor vrouwen.



Voetbal kijken doet de gemoederen hoog oplaaien. Mannen klagen wanneer ze niet genoeg eten of drinken hebben en vrouwen ergeren zich aan schreeuwerige en scheldende mensen. Hier een lijstje, opgesteld door de mannelijke helft Europese bevolking, hoe de vrouwen zich dienen te gedragen.

Vrouwen van Nederland, dit zijn de dertien regels waar wij ons volgens de mannen aan moeten houden:


1. Van 8 juni tot en met 1 juli is het aan te raden het sportkatern in de krant te lezen, zodat je op de hoogte bent van wat er op het EK gebeurt en zo kan deelnemen aan belangrijke conversaties. Doe je dat niet, dan word je scheef aangekeken of zelfs gewoon genegeerd. Dus niet klagen over een gebrek aan aandacht.

2. Tijdens het EK voetbal is de tv van mij, mij, mij op elk moment van de dag, zonder uitzondering.

3. Passeren tijdens een wedstrijd is toegelaten, maar enkel al kruipend over de grond en zonder mij te storen. Mocht je beslissen om naakt voor de tv te gaan staan, zorg er dan voor dat je meteen erna kleren aandoet. Als je een verkoudheid oploopt, heb ik immers geen tijd om met je naar de dokter te gaan of je te verzorgen tijdens het EK.

4. Tijdens de wedstrijden ben ik blind en doofstom. Tenzij mijn drank moet bijgevuld worden of ik honger heb. Verwacht niet dat ik naar je zal luisteren, de deur zal opendoen, de telefoon zal opnemen of de luiers van de baby zal verversen. Het zal niet gebeuren.

5. Het is aan te raden om ten allen tijde op zijn minst twee sixpacks in de koelkast te hebben staan. Je moet ook geen beteuterd gezicht trekken als mijn vrienden langskomen om naar een wedstrijd te kijken. In ruil mag je tussen middernacht en 6 uur 's morgens de tv gebruiken, tenzij ze een leuke wedstrijd herhalen die ik op de dag gemist heb.

6. Héél belangrijk: als ik kwaad ben omdat mijn favoriete ploeg aan het verliezen is, zeg dan geen dingen als 'trek het je niet aan, het is maar een spel' of 'maak je geen zorgen, de volgende keer winnen ze wel'. Zeg je die dingen wel, dan word ik alleen maar kwader en vind ik je minder leuk. Onthoud goed dat je nooit meer van voetbal zult afweten dan ik, en je zogezegde woorden van troost zullen enkel leiden tot een breuk of een scheiding.

7. Je mag gerust met mij naar een wedstrijd kijken, maar je kan enkel met me praten tijdens de rust en dan nog enkel tijdens de reclame en als de score me bevalt. Ik zei wel degelijk 'één' wedstrijd, dus beschouw het EK niet als een excuus om meer tijd met elkaar door te brengen.


8. Ook heel belangrijk: seks is uit den boze. Een vluggertje kan nog net, maar ook maar enkel tijdens de rust.

9. De herhalingen van de doelpunten zijn zéér belangrijk. Het kan me niet schelen of ik ze al gezien heb of niet, ik wil ze opnieuw zien. Verschillende keren.

10. Zeg tegen je vriendinnen dat ze niet moeten bevallen, of kinder- en andere feestjes organiseren waar mijn aanwezigheid gewenst is, want ik kom toch niet.

11. Als een van mijn vrienden daarentegen belt om op zondag bij hem thuis naar een wedstrijd te komen zien, staan we vliegensvlug voor zijn deur.

12. De hoogtepunten in de EK-journaals op tv zijn minstens even belangrijk als de wedstrijden zelf. Waag het niet te zeggen: 'Dit heb je toch al gezien, waarom zetten we niks op waar we allebei van kunnen genieten'. In dat geval moet ik je opnieuw verwijzen naar regel 2.

13. Mocht het ten slotte in je opkomen om 'gelukkig is het maar om de vier jaar EK voetbal' te zeggen, onthoud dan goed dat ik immuun ben voor dat soort uitspraken. Er zijn namelijk nog de Champions League, het EK voetbal, de Premier League, Serie A, Primera Division, .......

Eten
Uit een onderzoek van Just-Eat.nl  is gebleken dat slechts negen procent van de dames niet naar een wedstrijd van het EK kijkt. Bij een op de vijf mannen is niet genoeg eten of drinken de grootste ergernis tijdens het voetbal kijken. Een barbecue wordt aangestipt als ideale eten, gevolgd door bitterballen en pizza. De enkele vrouwelijke supporters kiezen voor sushi.


Domme vragen
Naast voedsel zorgen ook vragen die niets met voetbal te maken hebben voor ergernis bij de heren. Zelfs de klassieke buitenspelvraag roept bij hem minder weerzin op dan gepraat over het huishouden of het werk. Weinig verrassend: vrouwen ergeren zich niet of nauwelijks aan dergelijke vragen tijdens de wedstrijd.

Uiterlijk
Niet enkel het voetbalspel interesseert de gemiddelde vrouw. Het merendeel analyseert graag het uiterlijk van de voetballers. Heren lonken liever naar de voetbalvrouwen.

1 opmerking:

  1. Wat een vreselijke persoon zeg, wat een tiran. Ik zou meteen maar gaan scheiden, want het komt nooit meer goed. Totaal geen respect voor vrouwen. Denkt zich alles te kunnen veroorloven als het om voetbal gaat. Wat een arrogantie. Laat hem maar naar de Oekraine gaan of naar Polen, om het voetbal live te zien. Maar dat durven ze niet, de lafaards. Nou, ik zou tegen hem zeggen, je gaat maar met je vrienden kijken, maar niet in dit huis. Moven, en snel een beetje. Of ik zou met een paar vriendinnen lekker een maand op vakantie gaan. Laat het hem zelf maar uit zoeken, als hij zo heetgebakerd is. Nogmaals hoe houd je het uit bij zo'n man??? Dan heb je geen greintje respect voor jezelf. Het zal wel een grap zijn, want dit is te erg voor woorden!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen