zaterdag 15 december 2012

Brand in Nederland: Gelukkig is er nooit gevaar voor de volksgezondheid!



Ik leef al meer dan een halve eeuw en heb al heel wat branden gezien, voornamelijk op de TV. Of het nu een simpel keukenbrandje is of zo'n enorme brand als in Moerdijk destijds dan hoor je altijd dat de brandweer metingen verricht en dan weet je eigenlijk de uitkomst al. Er is nog NOOIT in Nederland gevaar geweest voor de volksgezondheid.



In hoeverre kan je dit nou nog serieus nemen? Waarom worden er dan tijdens een brand bedrijven of woningen ontruimd? Worden we in de maling genomen? Zijn ze bang voor paniek? Het kan toch niet zo zijn dat bij een brand altijd alleen maar gezonde rook de lucht ingaat.

Als ik een sigaret opsteek dan wordt gezegd dat ik mijn medemens nare ziektes kan toebrengen!  Dat is kennelijk wel heel slecht. Maar rook van een  brand kan absoluut geen kwaad. Nee hoor, dat is zelfs goed voor de longen.

Ja, je moet dan de ramen en deuren gesloten houden en binnen blijven, maar dat is voor de tocht. Als er geen enkel gevaar is voor de volksgezondheid, dan maakt het toch ook niet uit of je ramen en deuren dicht zijn en dan kan je toch gewoon je hondje buiten gaan uitlaten?

Ik kan er niks aan doen, maar ik heb toch zo maar het idee dat niet altijd de waarheid wordt gesproken. Wat denkt u?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten