vrijdag 13 januari 2012

Dagboek van een Bijbel...


Januari: 
Een drukke tijd voor mij na de kerstdagen en oud en nieuw. 
De meeste gezinsleden hebben het besluit genomen mij dit jaar voor te lezen. 
De eerste twee weken ben ik aardig veel gebruikt, maar daarna zijn ze me weer vergeten.

Februari: 
Schoonmaak, gisteren hebben ze mij afgestoft en weer op mijn plaats teruggezet. 
Mijn eigenaar heeft me vorige week een paar minuten gebruikt. 
Hij had een meningsverschil met iemand en heeft een paar teksten opgezocht, waarmee hij wilde bewijzen dat hij gelijk heeft.


Maart: 
Op de eerste van de maand heb ik het druk gehad. 
Mijn eigenaar werd tot voorzitter van de contactvereniging ouders - leraars benoemd en hij gebruikte mij om een toespraak voor te bereiden.

April: 
Opa heeft ons deze maand bezocht. 
Hij hield mij een uur lang op zijn schoot en las 1 Korinthe 13. 
Hij schijnt meer met mij op te hebben dan enkele van zijn andere gezinsleden.

Mei: 
Ik heb enkele groene vlekken op mijn bladzijden. 
Ze zijn afkomstig van een paar voorjaarsbloemen die tussen mijn bladeren gedroogd werden.

Juni: 
Ik zie eruit als een verzamelalbum. 
Men heeft mij volgestopt met krantenknipsels; één van de meisjes trad in het huwelijk.

Juli: 
Vandaag stopten ze mij in de koffer. 
Ik denk dat ze op vakantie gaan. 
Hoe graag zou ik thuisblijven.
 Ik weet namelijk, dat ik minstens twee weken lang in dit ding opgesloten blijf.


Augustus: 
Ik zit nog altijd in de koffer.

September: 
Eindelijk ben ik weer thuis op mijn oude plek.
 Ik heb veel gezelschap. 
Twee damesbladen en vier moppenblaadjes liggen bovenop me.
 Ik zou willen dat ik evenveel aftrek vond als zij.

Oktober: 
Vandaag werd ik even ingezien. 
Eén van de gezinsleden is ernstig ziek. 
Op het moment lig ik midden op tafel.
 Ik denk dat de dominee straks even langs komt.

November: 
Ben ik weer op mijn oude plaatsje teruggezet.
 Iemand vroeg vandaag of ik een verzamelalbum was.

December: 
Het gezin is volop bezig met voorbereidingen voor de komende feestdagen.
 Ik denk dat ik wel weer net als vorig jaar onder cadeau en cadeauverpakking verstopt zal worden.

meer op http://5-five-5.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten