woensdag 18 april 2012

Proteq Dier & Zorg verhoogt premie van de ene op de andere dag met 60%!


Al jaren heb ik mijn hond verzekerd bij Proteq. Dat heeft altijd goed gewerkt. Verleden verbeterden zij hun diensten. Je hoefde zelf niet meer te betalen bij de dierenarts, maar de dierenartsen verzonden zelf de rekeningen naar Proteq. Dit tot volle tevredenheid van de dierenartsen en van de baasjes.




Helaas werd dit goede idee na een jaar weer ingetrokken. Teleurstelling bij de dierenartsen en de baasjes. (reden: ?? geruchten: ze moesten te veel geld uitkeren in één keer).

Gisteren kreeg ik een geweldige verrassing toegestuurd door Proteq. Van de ene op de andere dag hebben zij de premie met 60% verhoogd.
Zowel dierenartsen als de baasjes vinden dit wel heel erg veel.
Hoe kan je in vredesnaam je prijzen 60% verhogen?
Het is meer dan schandalig om dit te doen. Zouden zij bijna failliet zijn? Weten zij niet dat mensen al overal op moeten bezuinigen en deze megaverhoging wellicht niet op kunnen hoesten. Hoeveel dieren zullen nu naar een asiel of wat dan ook gebracht moeten worden?

Nog even gebeld met Proteq. Hun argumentatie is dat men tegenwoordig MRI's kan maken. Volgens mij is dat al zeker 15 jaar het geval. Een ander argument is dat dierenartsen steeds duurder worden. Ja, dat klopt. Vervolgens vroeg zij de gegevens van mijn hond. Uw hond is een dure hond, kreeg ik als antwoord. Klopt. Maar er is een nieuwsbrief verzonden naar alle honden, dure en niet dure honden, dus dat argument sloeg nergens op. Dit gaf zij ook toe. Laatste argument was dat zij 3000 euro maximaal vergoeden en dat dit nu 5000 euro gaat worden. Iets wat absoluut niet klopt. Ik was in een jaar 11.000 euro kwijt aan mijn hond (zeer zeldzame aandoening) en alles is destijds tot de laatste cent vergoed. Dit bevestigde zij. Kortom, een verhoging van 60% zonder enige reden.




Ik zou niet weten wat hier aan te doen valt. Maar het kan toch niet zo zijn in Nederland dat je de prijzen 60% duurder maakt. Schandalig.
Veel mensen kunnen, als hun dieren gezondheidsproblemen gehad hebben, ook niet zomaar weggaan naar een andere verzekeraar.

SCHANDALIG PROTEQ! Dit is mijns inziens nog nooit eerder gebeurd in Nederland.

meer op http://5-five-5.blogspot.nl/

5 opmerkingen:

  1. Schandalig zeg, dit hebben wij nog niet gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stop met bitchen en boycotten
    of gewoon stoppen met bitchen en slikken alsof je het leuk vind, en ze ervoor betaald krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gast 18 apr 2012 15:10
    Reactie van Proteq Dier & Zorg. In juni 2011 hebben we een nieuwe verzekering geintroduceerd met nieuwe dekkingen en een nieuwe premiestructuur. Per vervaldatum informeren we onze klanten hierover en bieden we hun de nieuwe verzekering aan. Omdat dit per maand gaat, heeft dit een doorlooptijd van 12 maanden. Het klopt dat vooral de zwaardere honden en oudere honden en katten op basis van de nieuwe premiestructuur een (flinke) verhoging krijgen. Wij vinden dit niet leuk, maar het is wel noodzakelijk om een goede balans te houden tussen premie inkomsten en vergoedingen. Op onze site www.proteqdierenzorg.nl vindt u ook alle informatie en u kunt ons altijd bellen op 072 5 180 280 zodat u de juiste informatie heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een jonge hond die niet groot is. Ook voor haar moet ik nu heel veel premie betalen. Uw verhaal van alleen maar zware honden, oudere honden en katten klopt dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier vandaag ook DE brief en meteen de verzekering opgezegd. Ik heb een oudere hond waarvoor ik nu ook nog eens per jaar 10% extra zou moeten betalen, terwijl ik juist al zo lang premie heb betaald voor praktisch niets (gelukkig). En wat verwacht men nu dat ik nog laat sleutelen aan mijn oude hond?
    Mijn andere hond naar alle tevredenheid bij PetPlan verzekerd en voor m'n oudje is er m'n spaarrekening en neem ik een aparte spaarpotje, daar stop ik die 30 euro/mnd. wel in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen